Není stránka jako stránka
K tomu, aby se někdo stal známým na internetu, nestačí pořízení si jedné jediné stránky. Ba nestačí klidně ani tisíc nebo ještě víc stránek. Protože existence takových výtvorů na síti ještě vůbec nic neznamená. Rozhodující je totiž to, zda na ně zavítávají návštěvníci, jak často a v jakém množství.
A co si počít ve chvíli, kdy se web netěší žádné návštěvnosti, případně když ji lze směle nazvat ubohou? Tedy když se nikdo nebo skoro nikdo nedozvídá to, co je tu publiku předestíráno, a tudíž nelze očekávat, že by to snad přineslo žádoucí efekt?
Nejrozumnějším a vlastně jediným fungujícím řešením je vsadit na optimalizaci pro internetové vyhledávače. Protože právě ty jsou tím hlavním, co v dnešní době rozhoduje o zdaru či nezdaru té které prezentace na síti. Když se stránka jeví být vyhledávačům dokonalou, nabízejí ji tyto uživatelům internetu na předních pozicích sáhodlouhých seznamů toho, kde se to které hledané klíčové slovo nachází, čímž je zaručena nemalá sledovanost automaticky, zatímco když se nějaká stránka vyhledávačům ‚nelíbí‘, je zařazena až na nějakou vzdálenou příčku, kde je sotva někdy někým objevena.
Optimalizace pak slouží k tomu, aby se právě ta či ona stránka vyhledávačům ‚zalíbila‘. A existuje přímo celá SEO strategie, jež má přivést tu či onu stránku klidně až na úplný vrchol.
Co do ní patří?
– Hledání a odstraňování nedostatků, které se mohou vyskytovat přímo na tom kterém webu.
– Hledání těch nejvýhodnějších klíčových slov, jež jsou na internetu nejžádanější.
– Tvoření zpětných odkazů (nebo linkbuilding, chcete-li), jež sem mají přesměrovávat zájemce z jiných webů.
– Psaní kvalitních textů určených jak pro tu kterou stránku samotnou, tak i k její propagaci někde jinde na síti.
– Reklamní a propagační činnost.
To vše směřuje k jedinému cíli. Aby se ta či ona stránka stala známou a hojně navštěvovanou. Což je první rok na cestě k úspěchu. A je to vlastně krok nejdůležitější. Protože bez sledovanosti by nemělo smysl vůbec nějako internetovou stránku mít.